Sjukhus & frisörbesök.

Allmänt  /  0  Kommentarer

Imorse kom satu hit och hängde med oss hela dagen, lämnade Neo på dagis och sen åkte vi till Huddinge där Lex hade återbesök hos sin lungläkare.

Besöket gick bra, eller Lex grät hela tiden då han inte ville vara där men vi diskuterade hans mediciner och annat, han är nu 90,2cm & väger 13,4kg.

Efter sjukhuset åkte vi till handen så Lex fick äta McDonalds och sen gjorde jag en stor chansning och gick in till frisören och fråga om dom kunde klippa Lex....
Det gick faktiskt väldigt bra, han fick sitta i en bil, han ville inte ha capen på sig så det va hår överallt, sen fick han hålla i två klubbor så han inte skulle försöka ta rakapparaten, jag hade youtube på telefonen och sen lekte vi med hårfönen medans den väldigt förstående frisören fixade med hans hår, han va supersnabb och det blev riktigt bra, så stolt över min lilla kille.

Efter kolla vi lite i affärer innan vi åkte hem och drack kaffe och kolla lite klipp på youtube.

Mamma kom på besök och fick sin födelsedagspresent jag och syrran fixat samtidigt som vi pratade med syrran på videosamtal.

Efter middagen fick Lex bada och nu ska dom strax sova.

Puss&kram

Lördag ☀️

Allmänt  /  0  Kommentarer

Igår var jag solo med barnen på landet, Stefan var och jobbade och morfar på rudan för att hjälpa till på maxi dagen. Så vi myste i soffan, åt frukost och packade iordning oss och åkte till Ösmo marknad.

Där mötte vi upp Inger och Diana som sällskapade med oss medans vi shoppade lite saker som behövdes.

Efter marknaden fick barnen en glass och sen åkte vi tillbaka till landet och åt lunch, Inger och Diana följde med hit och fikade med mig och under tiden kom även Stefan ut och morfar tillbaka.

På kvällen kom även andra Stefan och fantomen hit och vi grillade och hade det trevligt tills dom åkte hem.

Idag vaknade Nellie tidigt och låg och snackade, när hon somnade om satte ja på kaffe och här sitter jag nu i solen i ensamheten och njuter av lugnet innan resten av familjen vaknar.

Imorgon är det måndag och en ny vecka igen.

4 månader 💕

Allmänt  /  0  Kommentarer

Idag blir min lilla bebis 4 månader, helt galet att hon redan funnits så länge, känns som förra veckan vi låg där på BB tillsammans.

I onsdags åkte jag och Nellie ut till landet efter att vi lämnat grabbarna på dagis för att ta emot den nya soffan som kom, jag passade på att packa upp utemöblerna som kom förra veckan medans lillan sov, sen tog vi en sväng till handen och köpte en tjocktröja till henne innan vi åkte hem och packade det sista.

Stefan kom hem och vi åkte på möte, efter mötet hämtade Stefan grabbarna och ja och Nellie åkte till landet där morfar va.

Vi fixade med nya uteplatsen och sen vart det grillat och mys innan vi somnade gott, jag och Nellie i nya soffan.

Igår va en varm och skön dag och vi va ute hela dagen, Stefan åkte hem och ammit och Björn och Pontus kom på fika, tog oss ett glas rose i solen och när dom åkt bokade jag och Ove en resa till Finland och jag gjorde lite annat på datorn. På kvällen börja det regna så vi kollade på film inne.

Idag har vi varit i nynäs och handlat på maxi, Lindex och bolaget.

Puss&kram 💕

Göteborg del 2.

Allmänt  /  1  Kommentarer

På lördagen vaknade vi upp till ett soligt Gbg och vi åt frukost och packade in oss i bilen och åkte till femmanhuset och nordstan där vi köpte lite sommarskor och sen promenerade vi åter igen runt på gatorna, vi fick hålla oss på ena sidan av stan för Göteborgsvarvet var och dom hade spärrat av överallt. Vi hitta ytterligare en lekpark och barnen fick leka, kollade in blommor och annat fint runt om i stan. Det va mycket jippon överallt så vi stod en stund och lyssnade på ett ABBA-band som spelade innan alla galningar kom springandes förbi.

Vi letade upp en resturang och åt en tidig middag innan vi åkte tillbaka till hotellet och tog plats i bästa soffan och inväntade semifinalen i hockey-VM, barnen fick leka i lekrummet, äta popcorn och röja innan vi gick upp på rummet och kollade sista perioden där. När Sverige hade vunnit somnade alla gott.

Imorse vaknande vi tidigt och åt frukost, Ove och barnen gick till lekrummet medans jag och Stefan packade ihop oss i rummet och sen checkade vi ut.

Istället för att åka raka vägen hem åkte vi till Borås djurpark och kollade på en massa fina djur och en massa bebis-djur. Neo tyckte det va kul och lex va lite intresserad ibland innan han somnade i vagnen. Vi letade efter lunch som vi tillslut hittade och sen hoppade vi in i bilen och begav oss hemåt.
Vi stannade till i Gränna på en bensträckare och tankade bilen och unnade oss en glass innan vi åkte igen.
I Nyköping stannade vi på donken och åt middag innan vi åkte vidare hem.

Nu sitter jag här i soffan helt slut i hela kroppen, vi har säkert gått en 20000 steg varje dag denna minisemester och alla barn har skött sig så bra, både i bilen och ute, sovit bra (förutom inatt) och det har verkligen varit en lyckad semester. Så skönt att va en extra vuxen som erbjuder sig att hjälpa till eller tar eget initiativ så vi fick lite avlastning, speciellt med Lex som verkligen är överallt helst hela tiden, förutom när han sitter fastspänd i vagnen.

Imorgon är det dagis igen och denna vecka är också en kort vecka med bara 3 dagar för barnen.

Göteborg del 1.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I torsdags morse ringde klockan tidigt och vi gick upp och packade in oss i bilen och hämtade morfar kl 6. Vi begav oss på en mindre snabb väg mot Göteborg. Vid Katrineholm blev det frukost vi hade med oss och sen vart det en tur med bilen i Mariefred. Vi stannade till vid Göta kanal och tog oss en bensträckare där vi hittade en liten lekpark barnen fick leka i innan vi begav oss vidare.  När vi Lidköping blev det lunch och sen shopping av mindre varma kläder till barnen och mig eftersom vi inte packat nå sånt. Vi tig även ett varv innan vi åkte vidare mot Göteborg.

När vi kom till hotellet så checkade vi in och packade upp. Stefan hade hittat en affär han ville till så vi åkte dit, sen gick vi halva i stan och åt middag på resturang.

När vi kom tillbaka fick barnen pyjamas på sig och sen gick vi ner i lobbyn och tog en dricka och barnen fick leka i lekrummet.

På fredagen när vi vaknade åt vi frukost och begav oss den till botaniska trädgården  där vi promenerade länge, efter en fika gick vi över vägen till slottsparken där vi fortsatte promenaden. Kollade på en massa djur och begav oss sen visste till avenyn där vi fick handla mer sommarkläder till barnen. Satte oss på olearys och tog en öl, eller inte jag, jag tog en Cola och fick sedan ge mig på att köra bil bland alla gående, cyklande, spårvagnar och annat kaos, men vi kom fram till hotellet iaf.

Där bytte grabbarna om och tog ett dopp i poolen medans ja och Nellie kollade på. Lex och Stefan hoppade och busade medans morfar försökte lära neo och simma. Efter tog vi oss upp i resturangen och åt middag innan vi satte oss i lobbyn igen och barnen fick springa och leka en stund innan det va dags att sova igen.

Del 2 kommer snart 😎

Puss&kram

Ny uteplats.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I helgen har vi varit på landet och fixat massor med nya uteplatsen som blev super bra tycker jag.

Det har körts skottkärror, plattat med padda, mätt med laser, lagt plattor, och en massa annat. Alla kämpade på bra och även jag kunde hjälpa till och inte bara ha hand om barnen 😝

Nu saknas det bara utemöbler och lite annat 😏👌

I lördags kom Stefan och lillebror ut och till middagen kom Stefan och inger, ammi och Björn. Vi åt god mat och kollade esc finalen som inte alls va nå bra!

På söndagen stannade vi länge och åkte hem lagom till natten så barnen kunde somna i bilen, Neo och Nellie gjorde det men såklart inte lex, jäkla unge och inte somna 😂

Igår va ja och Nellie i Farsta med mamma och lunchade, passa på och klippa mig medans ja hade sällskap och idag fortsätter vi med att ta hand om all tvätt och allt annat som ska göras.

På torsdag åker vi, hela familjen och morfar på en liten minisemester, ska bli kul och göra något, känner att mitt humör inte varit det bästa och att ja inte mått nå vidare, lite nere och ja, vad ska man säga, uttråkad? Nä inte riktigt rätt ord men lusten till något har försvunnit och det känns väldigt tråkigt.

Men men, det blir väl bättre?

Helgen.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I fredag så vaknade vi och myste hemma innan vi fixade oss och packade väskan och begav oss till landet, vi orkade inte vänta på att morfar skulle sluta jobbet så vi åkte tidigare. Det va strålande väder så när Nellie fått mat och grabbarna lunch va vi ute hela eftermiddagen och hela kvällen.

Lördagen va vi också ute massor, mamma och Conny kom och åt lunch med oss och kollade så skorstenen va hel, vilket den var. På eftermiddagen åkte jag och barnen hem igen.

I söndags städades det, bakade och fixades inför Stefans kalas, väldigt lyckat och det va många som kom, när alla gäster åkt så kom Madde och Kalle på snabb-besök, vi åt middag och kollade hockey innan alla andra åkte hem. Neo följande med farmor och farfar hem och stannade där tills igår.

I måndags va jag, Nellie och Lex i Farsta där vi mötte satu, åt lunch, letade vårjackor till barnen och härmade myntrör på banken till morfar, passade även på att köpa Stefans fördelsedagspresent.

Igår va vi bara hemma och myste hela dagen tills vi åkte till Huddinge för att möta Stefan, äta middag och ta med oss Neo hem.

Idag är grabbarna tillbaka på dagis, lilla fröken sover och jag har hängt tvätt och plockat ur diskmaskinen så nu förtjänar jag att sitta i soffan och dricka kaffe i lugnet.

Nellie dick prova en napp av Lex och den uppskattades bättre, hon kunde ha kvar den bättre i munnen så nu måste ja köpa egna nappar till henne så Lex får ha sina ifred, vilket betyder att jag har vääääldigt många små mam nappar om någon vill ha, flera är oanvända dessutom så Stefan fick köpa en massa billigt på jobbet.

Helgen.

Allmänt  /  0  Kommentarer

Även fast det va långhelg så gick den fort!

Fredagen spenderades hemma, jag mådde inge vidare och hade verkligen ingen ork, det enda vi gjorde va att ta en promenad till Konsum och handlade middag, tacos blev det för mig och grabbarna, Stefan mådde inge vidare han heller så han sov hela eftermiddagen/kvällen.

På lördagen hämtade vi morfar och åkte till Barkarby där vi spanade in en ny bäddsoffa och åt lunch, handlade våtservetter och sen vart det en sväng på Ikea och bauhuse. På kvällen va vi bara hemma.

På söndagen tog vi en sväng till hornbach och sen förbi Stefans föräldrar på en fika, sen vart det tvättstugan och sen efter middagen åkte jag och Neo och firade Valborg i rudan. Där fick Neo handla lotter, fiska fiskdamm och gå fackeltåg och tända brasan, träffade även på några vi kände och neos första fröken. Efter sockervadd, mer lotter och fyrverkerierna så åkte vi hem.

Igår va det så fint väder och lite långtråkigt så vi åkte till rudan och hjälpte till att städa efter Valborg, lekte i parken och fikade med morfar.
När vi kom hem så kom Stefan efter en stund och vi åkte till Drottningholms slott och promenerade där hela familjen och morfar. Middag fick bli på Texas Longhorn i bromma innan vi åkte hem igen.

Idag är grabbarna på dagis och ja å fröken har fikat och kollat på film med satu, handlat och ja har börjat röja och städa här hemma.