Några dagar i pargas.

Allmänt  /  0  Kommentarer

När vi i lördagskväll släppt av Ove hos Siv så åkte vi vidare till Lotta och barnen där vi skulle bo. Där hade hon dukat upp med kvällsmål och vi åt och snackade lite, fixade med packningen i vårt rum och tillslut somnade vi alla gott.

Dagen efter fick vi en ordentlig lyxig frukost, sen packade vi ihop oss och hämtade morfar och åkte in till Åbo till en gigantisk stor lekpark, det fanns massor med grejer för alla, trampbilar, bollar på vatten, olika sorters lekparker, café och sånt.

Barnen röjde på tills vi åkte till affären och handlade, sen kom en massa folk hem till Lotta och grillade med oss och lekte.

Ove hade lånat våran bil för att hämta Siv innan middagen och när vi skulle gå och lägga oss insåg vi att han hade åkte hem till Siv igen med våran bilnyckel.. 😂😂

Dagen efter tog Ove en promenad till oss med nyckeln och så åkte vi tillbaka till samma park med valde vattenavdelningen istället, där fanns små rutschkanor och pooler i olika storlekar.

Påvägen hem stannade vi på hesburger och åt en tidig middag och sen sent igår grillade vi lite korv och kött, spelade mölkky och umgicks. Siv och Seppo kom och gjorde oss sällskap.

Imorse packade vi ihop oss, hämtade Ove och åt en god frukost och begav oss emot neos vilja vidare mot mörskom där vi ska spendera en natt innan vi åker hem imorgon igen.

Neo och Lex har haft riktigt roligt med alla aktiviter och även med lottas barn så förstår varför Neo inte ville lämna dom, Lex han va nöjd för han skulle ju få åka bil, som just nu är bland det roligaste han vet.

Och vi har blivit så bortskämda, det tackar vi för. ❤️

Puss&kram 💋

Finlandbåt & borttappad Lex.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I fredags mellanlandade vi hemma och packade om väskorna, Neo och jag sprang i tvättstugan och vi fixade och donade, och på lördagsmorgon hämtade vi morfar tidigt och begav oss till båten som gick 7:45

Ombord åt vi först frukost innan barnen lekte i leklandet och vi satt utanför, efter ett tag skicka vi en trött Stefan i säng och vi tog några varv runt båten, kollade på ville Viking disco och lite annat barnskoj. Medans vi la till i Mariehamn somnade både Nellie och Lex som sov gott ute i vagnen och när vi åkte vidare möt Åbo väckte vi Stefan som kom upp och ut och sällskapade med oss på däck brevid lekparken.

Efter att vi ätit middag på båten somnade neo så han fick lägga sig i Lex vagn och vi gick tillbaka till lekhörnan vid caféet. Lex gick in och lekte lite och vi satte oss precis utanför, han kom till bordet och åt lite chips och sen fortsatte han in och lekte..

Vi tittade till honom ofta och när jag skulle göra det igen så va han borta, alltså helt borta. Gick ut till Stefan och berätta det och vi började leta, sprang och kollade överallt på däck 9 där vi var, men han va verkligen ingenstans. Så vi åkte upp till däck 11 för att efterlysa honom i receptionen eftersom han inte pratar och inte kan ta hjälp, eller ens bryr sig om att han inte är med oss.

När vi kom till receptionen sa Stefan till hon som jobba där att vi saknade ett barn och hon frågade vad han hette, då sa Stefan att det spelar ingen roll för han pratar inte, men hon fråga igen och Stefan svarade då Lex. Då sa hon i receptionen att han är ute på däck 12 och leker i lekparken tillsammans med en båtvärd.

Vi sprang upp dit och han va super lycklig av att åka rutchkana och ville inte alls följa med oss.

Inget vet hur han har tagit sig upp från däck 9 till däck 12, sen ut och grejat, utan skor på sig dessutom. Det var några som tyckte det såg lite konstigt ut när han va ute själv så dom kontaktade personalen. Men jag vet inte varför dom inte ringde mig då mitt nummer stod på hans rygg tillsammans med hans namn.

Han va säkert inte borta länge men det kändes som vi letade i en evighet med den paniken jag hade, han är ju så fruktansvärt snabb och egen av sig.

Men allt slutade gott och Lex va lika nöjd som vanlig och ja släppte inte honom med blicken resten av resan.

Puss&kram 💋💋

Landet.

Allmänt  /  0  Kommentarer

Nu har vi spenderat en vecka på landet och mycket har vi hunnit med.

I lördags fick vi besök av mickis med familj som stannade ända till måndag. Barnen busade och lekte och hade riktigt roligt, Nellie fick mysa massor med Nova och jag blev lite bortskämd.

Stefan lyckades sluta tidigt och va ledig på söndagen så han kom också ut hit, med en översskning till grabbarna, en studsmatta. Det va riktigt lyckat.!

På söndagen åt vi en god lunch på sjökrogen tillsammans innan Stefan åkte hem igen.

I måndags när mickis och familjen åkt hem så kom satu och tvillingarna ut och Neo fick nya kompisar att leka med och ja fick dricka lite vin med min vän, dom sov kvar och åkte hem på förmiddagen på tisdagen.

Igår var vi i Nynäshamn med mamma och Conny och åt en god lunch på Freja tillsammans innan vi handlade lite på rökeriet och åkte hem.
Så middagen bestod av räkor, fisk, ost och kex.

Idag har vi hunnit varit i Ösmo och handlat inför middagssällskapet som kommer, det blir ammi och Björn och sen Oves kusin från finland med kompisar.

Nellie sover just nu i vagnen och grabbarna badar i lilla baljan tillsammans med vattenballonger och jag ligger på soffan här ute i solen och tar det lugnt.

Puss&kram

Holmträsk.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I söndags lagom till lunch kom vi äntligen fram till Linda och deras hus, Linda va dock inte hemma eftersom dom hade ringt från jobbet. Men vi åt lunch och barnen lekte tillsammans, mestadels i studsmattan.

När Linda kommit hem så installerade vi oss och fixade lite, hoppade in i bilarna och åkte in till Piteå och tog en varv runt stan och kollade hur det såg ut, stannade på stadshotellet och åt middag i deras skybar. Fantastiskt gott var det.
Efter handlade vi frukosttillbehör och åkte sedan hem och umgicks och hade trevligt tills vi somnade.

På måndagen jobbade både Linda och julle så Lucas och leah fick va hemma med oss och busa tills dom kom hem.
Vädret var inte så roligt så vi hoppade in i bilarna igen och åkte denna gång till Luleå och promenerade runt, stannade i en lekpark och åt middag innan vi gick förbi bolaget och sen hem igen, när vi hittat tillbaka till bilarna vill säga.

När vi kom hem och några av barnen somnat så hällde jag och syrran upp lite vin och tog fram saxen och klippte topparna på hennes hår, sen umgicks vi med dom andra innan vi somnade gott.

På tisdagen var det fortsatt dåligt väder så efter frukosten åkte vi till Piteå havsbad och badade, eller jag och Nellie badade inte men alla andra gjorde, Lex var helt lyrisk i två timmar, plaskade och hoppade överallt och vart överlycklig av att åka vattenrutshkana med morfar, Neo fick åka och leka en massa med morbror.

Efter badet somnade Lex gott i min famn och sen fick det bli lekland också för Neo och Lucas i väntan på att resturangen som vi skulle äta middag på skulle öppna.

Där serverades det en fantastisk god middag med både förrätt, varmrätt och efterrätt, eller det var bara Linda som åt en efterrätt. Dom hade glutenfritt bröd till min löjromstoast och till min hamburgare. Det gillas.!

Efter middagen tog vi mammas efterlängtade kort på alla barn och en bonusbild med alla barnbarnen också.

När vi kom tillbaka hem sen sov Neo, Lucas och Leah, Nellie somnade kort efter det och när jag packat om alla väskor och fixat så tog vi lite vin och satt i soffan och kolla på klipp på youtube, alla män gick ner och bastade under den tiden. När klockan vart lite mycket så gick vi och sov våran sista natt hos Linda.

Puss&kram

Roadtrip.

Allmänt  /  0  Kommentarer

I fredags påbörjade vi våran resa upp till holmträsk och syrran med familj.

Vi kom iväg lite senare än planerat så vi orkade inte köra lika långt som vi planerat, så efter en bra bit och nogurlunda nöjda barn, ett stopp på McDonalds till middag så kom vi fram till Hudiksvall där vi stannade på ett hotell jag bokat strax innan vi kom fram.
När vi installerat oss oå rummet skulle vi gå och ta något och dricka och då visade det sig att hotellets bar och resturang var olearys så blev en öl till morfar och morbror och Cola till mig, barnen fick popcorn och äppeljuice.

Jag, Nellie, lex och Christoffer delade på ett rum och Neo och morfar fick ett eget.

Efter frukosten dagen efter så begav vi oss vidare,en bit utanför Hudiksvall låg trolska skogen, dock mkt längre bort än vi trodde men det va trevligt, en promenad på 1,5km med teater och barnen fick ett mysterium att lösa. När vi fikat och gått klart promenaden så åkte vi vidare, tankade i Sundsvall och stannade efter Högakustenbron och käkade lunch/middag barnen lekte utanför en stund innan vi åkte igen.

Planen var att stanna i Skellefteå men det fanns inga hotell där så vi stannade i Umeå istället. Eftersom vi kom lite tidigare dit så kunde barnen både leka ute i deras lekpark och i deras lekrum inne.

Innan vi somnade gott blev det en dusch och lite tv tittande.

Söndagen vaknade vi tidigt, åt frukost och packade ihop oss igen, begav oss mot Piteå med ett litet stopp på en rastplats då Nellie totalt tröttnat på att åka bil, och innan vi kol fram till Linda handlade vi med oss lite lunch.

Puss&kram 💋

Solo.

Allmänt  /  0  Kommentarer

Från igår är jag solo hemma med barnen, så igår efter mkt skrik och svett då ja skulle behövt klona mig åkte vi till maxi och handlade mat till Nellie och åt lite mcd.

Efter begav vi oss till farmor och farfar där barnen lekte och Lex va lite nöjdare, Neo fick vi inte med oss hem, inte så konstigt när kusinerna skulle sova där.

Idag har ja fått mer gjort hemma, jag och Lex och Nellie åkte en sväng till handen och mötte morbror och fick lite sällskap, shoppade lite inför helgen och våran lilla resa.

I fredags åkte Stefan och Lex hem från landet när Ove och morbror kom ut, vi skulle på födelsedagsmiddag på ludvigsbeg och lex va inte redo för det.
Det va fantastisk mat och sällskap, morfar erbjöd sig att både köra och passa Nellie över natten så jag kunde dricka lite vin med min vän och dessutom lura med henne hem på en flaska till innan hon fick skjuts hem.

Lördagen spenderades hos ammi och Björn på kalas där vi både fikade, åt middag och sen blev det sällskapsspel innan vi åkte hem och sov.

Söndagen så packades det och städades både på landet och hemma, barnen badades och allt fixades inför veckan och såklart vart det ganska mycket tv-spel när bästa älsklingen åkte Stockholm runt för att överraska mig med ett efterlängtat spel.

Neo ville inte hem så han fick stanna en natt till så nu väntar vi på att Stefan ska komma hem så vi kan äta middag.