Rip

Allmänt  /  0  Kommentarer
Imorse när vi vaknande kunde vi mysa en stund i soffan innan det var dags att fixa iordning sig. Vi åt frukost och klädde på oss, packade och hängde tvätt innan morfar kom hämtade oss och vi åkte till banken och öppna ett fondkonton till Lex, sen vidare till bolaget & maxi. Passade på och beställa tårtor till bröllopet och handla lite innan vi åkte tillbaka till landet, vi städade och fixade lite innan vi fick besök från Finland och Susanne med familj. Vi fikade och tog en promenad till bryggan, alla barn lekte och försökte hitta svamp innan vi åkte till Ammi & Björn och hälsade på och fick lite mer fika.

När vi kom tillbaka satt vi en stund i solen och snackade lite innan vi ordnade med middag.. Precis innan vi skulle äta fick jag ett väldigt tråkigt sms av min pappa där det stod att min farfar dött imorse, såklart väldigt tråkigt att höra, även fast vi inte haft kontakt och jag inte träffat dom så ofta och inte sen 2009. Fick bilder av min kusin för ett tag sen och då verkade allt va bra men han hade blivit sjuk och det hade gått ganska fort. :(

Redan onsdag imorgon, sista semesterveckan går fort.. Börjar få lite ångest även fast ja inte har något jobb att återvända till, vill inte tillbaka till vardagen igen, så skönt att bara göra som man vill när man vill, sova länge osv. Men det är bara å gilla läget :/

Från å med nästa vecka har jag ingen bil heller, så då får vi hålla oss hemma...

Igår vart det lite shopping i skhlm innan vi åkte till farmor & farfar på middag. Handlade skor och underkläder till bröllopet, kostym, slips och skor till Neo, nu saknad bara skjorta. Sen vart det lite annat också.

Nu sover lex och snart ska Neo få sova snart också, jag med för den delen, helt slut...

Puss&kram

Andra gången på semestern detta händer... :P

Hittade även en bild igår i lottas telefon på en väldigt liten Neo, bara någon dag gammal :) <3

Söndag..

Allmänt  /  0  Kommentarer
Nästa vecka är sista dagen på Oves semester, känns tråkigt med tanke på kylan och vädret som varit, hade velat haft mer sol och bad.

Igår kom Stefan ut efter att han slutat jobba, vi åt god middag och pysslade lite med bordsplaceringen efter att barnen somnat, och idag har vi inte gjort så mkt, tagit det lugnt och kollat film, sovit middag och efter att Stefan åkt hem så tig vi en promenad och ja å Neo passade på att plocka lite svamp, så ikväll vart det svamp mackor till middag, ingen av oss va speciellt hungrig så kändes onödigt att laga en ordentlig måltid, Neo åt lite rester och "farmors kex" och Lex åt sin burk & kex ;)

Imorgon ska vi åka hem och duscha, åka och leta bh, trosor, skor och lite annat innan vi ska till farmor & farfar på middag, sen sover vi hemma och åker ut på tisdag igen. :)

Soool!!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Idag har iaf solen lyst hela dagen! Vi började som vanligt med frukost och påklädnad i morse, morfar gick och oljade in bryggan och jag diskade och bakade en kladdkaka medans barnen lekte och röjde här inne. Lex mat kom med hemleverans och efter en stund kom morfar tillbaka och jag matade och nattade lex, sen efter vi ätit lunch kom Ammi och fikade med oss, hon hade med sig jordgubbar och hallon och vi mumsade gott på det tillsammans med kaffe.

Vi satte oss sedan i solen och busade med barnen, Lex både stog själv jättelänge och tog sina första 3 steg själv idag!! Sen stannade vi ute hela kvällen och morfar gick å lagade mat, Neo sov ingen middag idag så han somnade gott på soffan och lex somnade tidigt han med, så nu sitter vi och pysslar massor med bröllopet och dricker lite vin :)

Det finns bättre dagar..

Allmänt  /  0  Kommentarer
Idag har varit en tråkig och ganska jobbig dag.. Vaknade här på landet imorse av någorlunda glada barn, åt frukost och packade skötväskan, hälsade på hos mormor och åkte sedan till verkstaden, där fick vi veta att sista grejen på bilen kommer kosta flera tusen till att laga.. Vi åkte tillbaka till landet och hela kvällen har mina barn varit gnälliga och jobbiga, lex tog över en timme och natta och ja känner bara hur jag skulle behöva lite sol och värme, lite sömn och lugn egentid så ja fick tillbaka lite egergi., jag förstår inte hur ensamstående orkar med att ha två eller fler barn ensam.. Känns som man aldrig hinner slappna av..

I tisdag va lämnade ja barnen på landet med morfar och mormor och begav mig hem och tvättade, duschade och åkte in till stan och träffade Madde, vi sprang i affärer och letade klänningar och annat till bröllopet.. Sen åkte vi tillsammans tillbaka till landet och åt middag och spelade kort.

I onsdag hängde vi hos inger och Stefan hela förmiddagen medans Ove gjorde el jobb, sen hem och packa lite innan vi åkte till mickrum och käkade räkor och hade trevligt, Stefan kom ut och åt med oss men åkte hem sen igen..

Idag har jag pratat med bygdegården så nu ska ja göra en ny bordsplacering., önska mig lycka till.

Besök...

Allmänt  /  0  Kommentarer
I fredags ringde Stefan och sa att ja köpt fel grejer så vi fick bege oss från landet och åka till verkstaden och hämta det jag köpt.. Samtidigt som Stefan ringde ringde även farmor som ville till akuten så det fick bli en dag i bilen igen. Vi lämnade tillbaka delarna och körde farmor till doktorn, vi åt lunch och handlade lite också, ringde kyrkan och beställde tårta på maxi. Efter att vi hämtat morfar & farmor på sjukhuset åkte vi till verkstaden och hämtade ut min kära bil för 11100.... Suck!!

På kvällen begav vi oss ut till landet igen och där har vi stannat hela helgen!! När lex somnade bråkade jag och vart helt svettig av att göra bordsplacering, det blev 4 olika.. Sen på lördagen Fick vi besök.. Först kom Ammi på en fika och sen kom Satu och Vanessa kom ut i lördags och vi plockade svamp och drack vin, umgicks och hade trevligt :)

Igår va vi ute på förmiddagen och sen sov jag och grabbarna middag innan vi lekt och åt middag :)

Idag har vi varit i Nynäshamn, bokat tid på Bds för att laga sista grejen på bilen och handlat lite. Sen har vi lekt och myst och ikväll kom mormor och ska leka med oss till onsdag :)

Regn!! Å lite sol :)

Allmänt  /  0  Kommentarer
I tisdags lämnade vi landet tidigt och åkte hem och duschade, tvättade och fixade oss. Sen åkte vi till verkstaden med bilen och det var ju mindre trevligt, men nu är den där och ska lagas.
Ove hämtade oss och körde oss till Huddinge då vi va ute och lekte, åt middag och fikade, Stefan kom när han slutat och sen åkte vi hem.

I onsdags gick vi upp tidigt, morfar kom hem till oss och vi tog varsin vagn och begav oss till tåget som tog oss in till stan, lex premiärtur förövrigt. Inne i stan gick vi till båten som tog oss till Mariefred. Den va trevligt, dock inte så barnvänlig men det gick bra, vi åt god mat och när vi kom fram regnade det massor, men efter en stund slutade det och vi promenaderade runt och tittade lite och hittade en uteservering som vi satte oss på i väntan på att det gamla tåget skulle ta oss till Läggesta där vi tig nästa tåg tillbaka till Stockholm, Stefan mötte oss inne i stan och vi åt middag innan vi åkte hem :)

Idag hämtade Ove oss igen och vi begav oss till centrum, där beställde ja alla buketter till bröllopet och sen gick vi till banken för att öppna ett lika dant fondkonton till Lex som mamma gjorde till neo, men det gick inte för båda föräldrarna måste vara närvarande, så ja har ingen aning om hur mamma gjorde.. Sen åkte vi till biltema och handlade, ja sprang in på maxi för att beställa tårta, men då jobbade han som sköter det såklart inte.... Vi åkte till speedy med grejer och sen vidare till mcd.. Där åt vi lunch inann vi hälsade på hos gammelfarmor. Efter fikat hämtade vi upp Madde och begav oss till Ropsten. Där provade jag klänningar i 1 1/2 timme innan jag bestämde mig för en, morfar passade barnen medans men fick komma in och betala klänningen. Dock ska ja tillbaka om två veckor och lägga upp den och ändra om lite i utseendet....  Sen åkte vi hem igen, hämtade packningen, handlade och begav oss tillbaka till landet. Nu sitter jag helt slut i soffan, men inte mina barn som sov middag helt fel tider idag....

Regn..

Allmänt  /  0  Kommentarer
Vart tog värmen och sommaren vägen?

Vi har iaf varit på landet hela veckan. Lekt och varit ute, kollat på film och myst framför brasan inne.

I ondags vart det en heldag med shopping på Ikea, maxi å ja fixa naglar.

I fredags tröttna ja på regnet och lurade med mig hela sällskapet till ösmo simhall så barnen fick lika lite.

Igår va vi hos Madde och inger med familj och badade och åt god middag,

Stefan kom hit igår men åkte hem idag. Idag åkte även poolen fram så grabbarna fick plaska lite medans solen lyste. Nu ska dom strax vakna så får vi se vad vi roar oss med denna tråkiga söndagseftermiddag!

En vecka går fort!!

Allmänt  /  0  Kommentarer
Efter att sotaren kom i tisdags åkte vi hem och packade lite grejer innan vi åkte till Huddinge och lekte & åt middag. Neo stannade kvar och sov över och vi andra åkte hem.

I onsdags åkre ja å Lex och besiktades bilen, ingen rolig upplevelse eftersom det vart en massa fel., kommer nog kosta satan. :( efter det handlade vi 1års present till Lucas och sen åkte vi hem, Neo och Stefan kom hem och vi åt middag och sen åkte vi hem till Oves bror och sa grattis då han fyllde år. Där fick vi kaffe och glass med jordgubbar :)

I torsdags packade bo ihop oss och åkte ut på landet, morfar kom ut och vi åt middag och umgicks. Sen sov vi gott!

I fredags när vi vaknade va vi ensam hör. Vi åt frukost och sen gick vi ut och lekte, båda barnen va trötta och dom fick en varsin flaska och somnade, när dom vaknade hade Lex 38,4 i feber och Neo 39,5.. Så fick kämpa med båda barnen själv innan morfar och mormor kom ut, sen kom även Stefan efter ett tag. Vi åt middag och dom började fixa med nya grillen, gräva och och flytta runt, hämta sand och en massa annat :) Stefans kompis Nils kom hit på sin hoj och hälsade på, drack några öl Och sov över, ja å barnen gick å la oss tidigare.

När vi vaknade på lördagen så va båda barnen pigga och glada utan feber. Linda och julle kom hit och sen började vi fixa en massa inför Lucas 1års kalas. Inger och Stefan, Ammi, Björn och Pontus och sen kom Viktor, Stefans kompis. Vi fikade och grejande, sen slutade det med att alla stanna kvar på middag och drack å spelade spel, snacka skit och hade trevligt. Alla utom jag, Lex somnade men vaknade igen, efter en timme vaknande han igen å va då ledsen, försökte få honom å somna om men efter en timme gav ja upp och gick ut till dom andra efter att ja klätt på honom, men han fick inte va vaken, så ja fick snällt gå in med honom igen. Efter 1 1/2 timme till med skrik så somnade han, då hade ha helt tappat allt humör så hämtade Neo och så somnade vi tillsammans.

Imorse hjälptes alla åt och städa och plocka, vi åt frukost och fortsatte stöda. När vi va klara å alla packat klart åkte vi och handlade glass, inte Stefan å Viktor, fom åkte hem och efter glassen så åkte ja å barnen till landet å sov middag och Ove körde hem nynösbona.

Ikväll har vi ätit middag, morfar och Neo har badat i havet och nu kollar vi på morden i Sandhamn å ska äta ost och kex ☺️